Between Brix

Kortrijk laat achttien betaalbare woningen bouwen op Toyota-site

22 JUNI 2010 OM 00:00 UUR | (vkk)

De voormalige Toyota-garage langs de Graaf Boudewijn IX-laan in Kortrijk gaat tegen de vlakte. Er komen achttien huizen.

Het bedrijf Marminvest nv uit Wortegem-Petegem plant een groot woningproject op de site van de vroegere Toyota-garage langs de Graaf Boudewijn IX-laan in Kortrijk. Alle bestaande gebouwen gaan tegen de vlakte en maken plaats voor achttienhuizen en negentiengarages. De site heeft een oppervlakte van 4.500vierkante meter.

Het ontwerp plant vierwoningen langs de Graaf Boudewijn IX-laan. In het binnengebied komen veertienwoningen rond een woonerf. Aan het begin van het gebied komen parkeergarages en een collectieve fietsenberging.

‘Er komt een nieuwe openbare weg vanaf de Graaf Boudewijn-IX laan naar het woonerf', zegt schepen van Wonen Wout Maddens (Open VLD). ‘Als we als woonstad aantrekkelijk willen blijven, moeten we jonge gezinnen in Kortrijk houden. De stad zet daarom in op bescheiden budgetwoningen en dit woonproject past perfect in dat beleid.'

Nog dit jaar wordt de voormalige garage afgebroken en de huizen worden in 2011 gebouwd. De kostprijs van het project zal ongeveer 250.000euro bedragen. De Toyotasite is het eerste inbreidingsgebied voor gewone woningbouw, dat zijn sites in de stad die worden hergebruikt.

Between Brix

Uw professionele partner in de verkoop van projectgronden

Dumolinlaan 1, bus 14
8500 Kortrijk